page contents

زئولیت کاهش سختی آب

سختی آب چیست؟

سختی در آب، از دو نوع می باشد: سختی کربناتی، که از انحلال کربنات های کلسیم و منیزیم و بی کربنات ها نشات می گیرد و سختی غیر کربناتی، که از انحلال نمک های غیر کربناتی، مخصوصا سولفات کلسیم، کلرید کلسیم، سولفات منیزیم و کلرید منیزیم، حاصل می شود. سختی کل، مخصوصا سولفات کربناتی و سختی غیر کربناتی می باشد.

جدول سختی آب

آب ها به صورت سبک (0 تا 75میلی گرم برلیتر کربنات کلسیم)، متوسط (75تا150میلی گرم بر لیتر) و سخت (150تا300میلی گرم بر لیتر) و بسیار سخت (بیش از300میلی گرم بر لیتر) طبقه بندی می شوند. اکثر واحد های آب سعی می کنند سختی کل را به حدود100 میلی گرم بر لیتر کاهش دهند، اگر چه در سالهای اخیر بعضی از واحد ها بیشتر از 100میلی گرم بر لیتر را برای کاهش هزینه های مواد شیمیایی و مقدار لجن سبک کردن آب تولید شده، پذیرفته اند.

ازبین بردن سختی آب

برای سبک کردن آب چهار روش وجود دارد:
1-سبک کردن به وسیله ی آهک، عمدتا برای کاهش سختی کربنات
2-سبک کردن به وسیله آهک-کربنات سدیم، برای کاهش هر دونوع سختی (در بعضی واحد ها سود سوز آور به جای خاکستر قلیا مورد استفاده قرار می گیرد ولی گرانتر است)
3-آهک-زئولیت ،جایی که یک کانی تبادل بازی به جای خاکستر قلیا به کار می رود (این سامانه به کلرید سدیم برای تولید کانی زئولیت نیز احتیاج دارد)
4-سبک کردن به وسیله ی زئولیت، که عموماً در سامانه های کوچک برای مسکونی های خصوصی و شهرداری های کوچک، مورد استفاده قرار می گیرد.

فروش زئولیت کاهش سختی آب

شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا با ارائه انواع دانه بندی زئولیت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان زئولیت در ایران است. این شرکت با دارا بودن معادن زئولیت انواع محصولات زئولیت طبیعی را متناسب با درخواست مشتریان ارائه می کند. افزایش ظرفیت‌ تولید و بهره گیری از بالاترین تکنولوژی خردایش ، دانه بندی و بسته بندی زئولیت موجب شده محصولات این شرکت با کیفیت متمایز و قیمتی رقابتی به بازار عرضه شوند. برای خرید زئولیت کاهش سختی آب با ما تماس بگیرید.
فروشگاه اینترنتی