page contents

سمنت پلاست و سنگ مصنوعی

سمنت پلاست و سنگ مصنوعی

سمنت پلاست را می توان در زمره سنگهای مصنوعی به شمار آورد. روش تولید این محصول بسیار شبیه به روش تولید موزاییک معمولی است ولی به دلیل تفاوتهای روش تولید و مواد اولیه متفاوت و مهمتر از همه کاربردهای گوناگون این محصول باتوجه به نوع قالب ها از جمله دیوارپوش و سنگ نما؛ با کمی اغماض می توان سمنت پلاست را سنگ مصنوعی دانست. سمنت پلاست با تغییر ساختار ملکولی سیمان و انجام واکنش پلیمریزاسیون و تشکیل شبکه زنجیره ای مستحکم به وجود می آید که این واکنش سبب کریستاله شدن سیمان و تشکیل شبکه بلوری در آن می شود و در نهایت محصول تولید شده به مقاومتی در حدود 3 برابر بتن می رسد. در این نوع سنگ می توان هر نوع طرح و رنگ دلخواه را به وجود آورد، نوع رنگ بندی این سنگ ها شامل رنگ های عمقی می باشد و به دور از هر روکش رنگی است.

تکنولوژی ساخت و تولید سنگ مصنوعی

موادی که برای خط تولید سنگ های مصنوعی به کار می روند طوری انتخاب می شوند که برای کارهای داخلی و خارجی ساختمان چه در کف و چه در نما ایده آل باشد. تکنولوژی ترکیبی ویبره – پرس و نیز به کاربردن مواد طبیعی سنگ در ترکیب آن از جمله مرمرها، سنگ های کلسیتی ، گرانیت ها و سنگ های سیلیسی به همراه سیمان و مقدار کمی آب خواصی به سنگ می دهد که 75% کیفیت خواص سنگ طبیعی را دارا باشد. از خصوصیات سنگ مصنوعی می توان به تک لایه بودن آنها اشاره کرد که در محیط خلاء فشرده و ویبره می شوند و ترکیب آنها شامل درصد بالایی از دانه های به هم پیوسته از ترکیب سنگدانه های طبیعی است مانند مرمر، گرانیت، کوارتز، دیوریت که با سیمان پرتلند کلاس 1 به هم می چسبند. میزان آب به سیمان در حدود 5 و 30 است.

اجزای مورد استفاده در سنگ های مصنوعی

مواد خام اصلی که در ترکیب سنگ مصنوعی به کار می روند عبارتند از: سنگدانه ها، پودرهای معدنی پرکننده، چسباننده ها، رنگ دانه ها و افزودنی ها.

سنگدانه ها سنگ مصنوعی

مواد سنگی هستند که با عوامل چسبنده مخلوط شده و مخلوطی را می سازند که کاملاً فشرده می شود. سنگدانه ها ممکن است آهکی باشند مانند مرمریت، دولومیت، و دیگر سنگ های آهکی و یا در برخی مواد سیلیکاته هستند مانند گرانیت، کوارتز (سیلیس) ، بازالت ، ماسه های سیلیکاته ، کوارتزیت و...
سنگدانه ها معمولاً به شکل دانه های ماسه و در اندازه های مختلف به کار می رود. سنگدانه ها ممکن است از خردایش قطعات بزرگتر سنگی و یا از رسوبات ماسه ای به طور مستقیم به دست آیند. انتخاب طبیعت، اندازه و دانه بندی آنها بستگی به سیمای سنگ و مشخصات فیزیکی و مکانیکی محصول دارد. ماکزیمم اندازه سنگ های تولیدی بیش از 300 میلی متر نبوده و به طور معمول دانه بندی در حدود 20 تا 50 میلیمتر خرد می شوند. برای خرید سیلیس ممتاز ویژه تولید سنگ مصنوعی با ما تماس بگیرید.

پودرهای معدنی پرکننده سنگ مصنوعی

وقتی پودرهای معدنی پرکننده با رزین مخلوط شوند چسب های پایه رزینی را شکل می دهند. این پودرها حاوی مواد معدنی و سنگی کاملاً خرد شده با جنس های متفاوت می باشند. به طور طبیعی، کربنات کلسیم برای سنگ های ترکیبی در سنگدانه های آهکی و سیلیس در سنگدانه های سیلیکاتی مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا کربنات کلسیم میکرونیزه با کیفیت عالی را در اختیار تولیدکنندگان سنگ مصنوعی قرار می دهد.

چسباننده ها در سنگ مصنوعی

چسباننده ها دارای ترکیب ساختاری رزینی هستند که همراه با پرکننده ها برای چسباندن دانه ها به کار می روند و پس از سخت شدن، پرکننده ها و آگرگات ها را کاملا به هم متصل می کنند و سنگی فشرده و مقاوم را به وجود می آورد. رایجترین چسب ارگانیکی که مورد استفاده قرار می گیرد رزین پلیمری غیر اشباع با فرمولی بسیار مناسب برای تولید محصولات سنگ مصنوعی است. آنچه که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد، اورتوفتالیک، رزین نیمه سخت با حداقل واکنش است. رزین های پلی استر محصولاتی با کاربرد زیاد هستند. به علت وجود اجزاء تکنیکی در آنها در صنایع با تکنولوژی بالا استفاده می شود.
در تکنولوژی سنگ مصنوعی به منظور تولید بلوک ها این اجازه داده می شود تا هم از چسب های ارگانیک (و رزین های ساختاری) و هم از چسباننده های غیر ارگانیک (سیمان پرتلند) بدون هیچ تغییری در چلان تولید استفاده شود. البته هر چسباننده ویژگی های خاص خود را به محصول می دهد.

رنگدانه ها (پیگمنت های رنگی) سنگ مصنوعی

با اضافه کردن رنگدانه ها و پیگمنت های رنگی می توان تنوع رنگی در محصولات سمنت پلاست را ایجاد کرد. رایجترین رنگدانه های مورد استفاده پیگمنت های طبیعی و معدنی است که به سادگی می توان آنها را از شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا تامین و استفاده کرد. کیفیت بالای پیگمنت های رنگی تولیدی این شرکت موجب افزایش دوام محصول مقابل اشعه ها و نورهای تابشی شدید و مواد شوینده می شود. به طور معمول بین 3 تا 5 کیلوگرم در هر مترمکعب برای رنگ کردن مخلوط سنگ مصنوعی استفاده می شود. تنوع در رنگ با رنگدانه های طبیعی و رنگ های پودری برپایه اکسیدآهن نظیر اخرا قشم، اخرا هرمز، اخرا بندرعباس، اخرا ابوموسی، گل ماش ابوموسی، گل ماش محلات، دوده اعلا، سبز، آبی و امرا (قهوه ای) تخصص ماست. برای ثبت سفارش خرید رنگ های پودری ویژه تولید سنگ مصنوعی و سمنت پلاست با ما تماس بگیرید.

خرید پودرهای معدنی و رنگدانه تولید سمنت پلاست و سنگ مصنوعی

شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا انواع پودرهای معدنی و رنگدانه های طبیعی مورد استفاده در صنعت سمنت پلاست و تولید سنگ مصنوعی را تولید می کند. پودرهای کربنات کلسیم و سیلیس این شرکت به عنوان پرکننده در تولید سنگ مصنوعی استفاده می شود. رنگدانه های معدنی این شرکت شامل اخرا، امرا ، گل ماش ، دوده ، سبز ، آبی است که تنوع رنگی از قرمز ، قهوه ای ، زرد ، سیاه ، سبز ، آبی را ایجاد می کند. برای ثبت سفارش خرید و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
فروشگاه اینترنتی