page contents

پرلیت در صنعت نساجی و جین شویی

پرلیت در صنعت نساجی

پرلیت در صنعت نساجی نقش سنگ، در کار سنگ شویی کردن (شسستشو با سنگ) لباسهای جین (jean) را انجام می دهد. پرلیت در صنعت نساجی باعث کاهش میزان آسیب های وارده به ماشین و تولید جین های بهتر و نرمتر می شود. بسیاری از شرکت های تولیدکننده شلوار جین به جای استفاده از آنزیم، از پرلیت استفاده می کنند. پرلیت به علت رفتار پایدار خود در آب غیرقابل حل است. این خاصیت موجب می شود تا از پرلیت به عنوان عامل سفیدکننده در بخش تمیزکردن نساجی استفاده شود. پرلیت مورد استفاده اثرات مضر روی سلامتی ندارد زیرا ماده استریلی است.همچنین پرلیت موجب ساییدگی مواد مورد استفاده نمی شود از طرفی به علت سبک بودن آن کار با آن بسیار ساده است.

خواص پرلیت

پرلیت یک نوع سنگ سیلیسی طبیعی است که در صورت حرارت دادن به میزان 4 تا 20 برابر حجم خود منبسط می شود. این انبساط در سنگ به علت وجود 2 تا 6% آب محتوی در سنگ است. پرلیت خام زمانی که در دمای بالاتر از 870 درجه سانتیگراد گرم شود منبسط شده و حباب های کوچک تشکیل می شود. رنگ اصلی پرلیت خام سیاه یا خاکستری است که با حرارت دادن به رنگ خاکستری مایل به سفید تغییر می کند. پرلیت خنثی بوده و برروي مزه، بو و رنگ مواد هیچگونه تأثیري ندارد. در اسیدهاي آلی و معدنی قابل حل نیست.

فروش پرلیت و پوکه معدنی سنگ شویی

شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا با تمرکز بر اصول مشتری مداری، بهره‌وری و تعهد به ارزش‌های انسانی و ارائه خدمات کارا و اثربخش به طرفهای تجاری خود به‌عنوان یکی از معتبرترین و موفق‌ترین واحدهای تولیدی بازرگانی فعال در زمینه تامین و توزیع مواد معدنی کشور تبدیل‌شده است. این شرکت مفتخر است که محصولاتش تغییر بزرگی در صنعت نساجی به ویژه سنگ شویی جین ایجاد کرده است. شما نیز می توانید با استفاده از سبد محصولات این شرکت نتایج رشد و افزایش بهره وری محصولات خود را بیشتر از پیش حس کنید.
فروشگاه اینترنتی