page contents

چسب بتونه درزگیر پودر مل

چسب ها، بتونه ها، درزگیرها

چسب ها، بتونه ها و درزگیر ها، ترکیباتی هستند که سطوح را به هم متصل یا پر می کنند. از نظر علمی، چسب ها، ترکیبات شیمیایی هستند که دو سطح را به هم متصل می کنند؛ آن ها در بسته بندی، ساختمان، تولید محصول و نصب چوب، فلز، لاستیک ها، سرامیک ها و مواد شیشه الیافی، به کار می روند. بتونه ها عموما درزگیرهای با عملکرد پایین، ضخیم و غیر قابل ریختن با غلظت های بالای پرکننده ها، می باشند. آن ها برای پرکردن درزها، فضاها یا شکاف ها مورد استفاده قرار می گیرند. درزگیر های با عمل کرد بالا بر پایه ی بسپارهای سولفیدها، سیلیکون ها و اورتان ها، استوار می باشند و در ضد هوا کردن، پر کردن، درزگیری کردن و تولید محصول، به کار می روند.

مصارف چسب بتونه درزگیر

ترکیبات چسب ها، بتونه ها و درزگیرها، تقریبا در همه امورات زندگی روزانه، با هزاران کاربرد ساختمانی و غیر ساختمانی، مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد چسب بتونه درزگیر در صنعت:
ساختمان سازی: ساختن ساختمان جدید، متوقف کننده های آتش، بازارهای چند طبقه، حرارت دادن، تهویه و مطبوع سازی هوا، اتصالات پل و طبقه، فرآیندهای مجموعه ی صنعتی، روسازی و نوسازی منازل، سرامیک ها، نماکاری، بتن، شیشه، دیوارهای حائل شیشه ای ثابت، کف سازی، پانل سازی، سیمان قالبی، سقف سازی، لعاب کاری و کاشی ها
درزگیرهای خودرو سازی و هواپیما: صوتی، واشر ها و درزبندها، درزها و چفت کننده ها، درزگیری درونی، درزبندی نخی و درزبندی پنجره
اجزای تجهیزات: کاربرد های هوافضا، اجزای خودرو، شیشه، مجموعه الیاف نوری، پلاستیک ها و تخته های مدار چاپی نصب شده بر روی سطح
بسته بندی و برچسب زدن: کیسه ها، درزهای داغ و سرد، چسب کاری چوب و چسب های حساس به فشار
صنایع دیگر: تولید فرش، کفش، وسایل آشپزخانه، سیم-کابل، درزبندی تخلخل، اتصال الیاف شیشه، لاستیک، لعاب کاری، چسب های آئروسلی، پزشکی (از نوار های زخم بندی تا عمل جراحی قلب)، دریایی، نانوایی و فوم.

فرمول تولید چسب بتونه درزگیر

فرمول بندی محصولات چسب ها، بتونه ها و درزگیر ها، بر اساس اقتصاد و خواص محصولات مورد نظر، می باشد. کانی های صنعتی، وقتی که در فرمول ها شامل شوند، به عنوان حجم افزاها، پرکننده ها یا رنگ دانه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه کانی های صنعتی معمولاً حدود 50% وزن یا حجم محصول چسب بتونه و درزگیرها را تشکیل می دهند ولی آن ها فقط 10% هزینه های محصول نهایی را نشان می دهند. اجزای اصلی گرانتر، شامل چسب که مقاومت و اتصال لازم را فراهم می کنند (معمولا رزین های آلی)، رقیق کننده ها (برای کنترل گرانروی)، سختی (که عوامل عمل آوری نیز نامیده شده که با چسب ترکیب می شوند)، کاتالیزورها، شتاب دهنده ها، باز دارنده ها و کند کننده ها (برای بهبود بخشیدن زمان عمل آوری)، اصلاح کننده ها (که شامل کانی صنعتی به عنوان پر کننده، حجم افزا یا رنگ دانه، می باشد)، رقیق کننده ها، موم سان کننده ها، پایدارسازها و عوامل تر کننده.
روش های زیادی برای تولید چسب بتونه ها و درزگیرها وجود دارند ولی عموما چهار سامانه ی تولید مورد استفاده قرار می گیرند: (1) آب پایه (2) ذوب داغ (3) حلال و (4) غیره.

کانی های صنعتی مورد استفاده در تولید چسب بتونه درزگیر

اکثر محصولات چسب ، بتونه و درزگیرها حاوی کانی های صنعتی، ولی نه همه (برای مثال، چندین چسب با ذوب داغ و بسپاری) می باشند. هنگام استفاده از کانی های صنعتی، آن ها معمولا به صورت تکی افزوده می شوند ولی به صورت ترکیب نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

کربنات کلسیم

• کربنات کلسیم به صورت کربنات کلسیم ته نشین شده یا سنگ آهک آسیا شده، مرمر یا گچ. این کانی ها جهت پایین آوردن هزینه ها، به کار می روند و در بعضی حالات، ممکن است عملکرد چسب بتونه درزگیرها را به طور معکوس تحت تاثیر قرار دهند. کربنات کلسیم ته نشین شده برای کنترل گرانروی و سیال شناسی و در چسب های با عملکرد بالا، نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

بنتونیت

• رس به صورت کائولن، آتاپولژیت یا بنتونیت. این ها برای کاهش هزینه ها و بهبود بخشیدن عملکرد، به کار می روند. کائولن شناور شده با هوا، خواص جریان را بهبود می بخشد و کائولن شسته شده با آب، گرانروی را بالا می برد که افزودن آب را نیز مجاز می نماید. کائولن تشویه شده، در سامانه های لعاب کاری خودروسازی، مورد استفاده قرار می گیرد. کائولنی که سطح آن فرآیند شده، برای چسب ها، بتونه ها درزگیرهای با عملکرد بالای چسب ها، بتونه ها و درزگیرها (سیلان های آلکیل یا وینیل) نیز کاربرد دارند.

پیگمنت های رنگی

• کانی های صنعتی دیگر و انواع پیگمنت های رنگی، به علت های ویژه ای افزوده می شوند شامل رنگ، به مقادیر کم تر و متغیر، مورد استفاده قرار می گیرند:
سیلیس (به صورت رسوب یا بخار شده)، تریپولی، تری هیدرات آلمینیوم، فلدسپار، باریت، هیدروکسید آلمینیوم، میکا، تالک، ولاستونیت، دی اکسید تیتان ( TiO2)، اکسید آنیتوان، ژیپس، اخرا، امرا ، گل ماشی و انواع پیگمنت های آلی و سیمانی.
وقتی که محصول بسیار دانه ریز یا چسب ها، بتونه ها، و درزگیرهای ویژه تولید می شوند، پر کننده شامل محصولات ویژه زیر خواهد بود که توسط بسیاری از شرکت ها تولید می شوند: نانو کلسیمی و نانورسی، سیلیس گداخته، دوده، TiO2.
مقادیر کانی های صنعتی در چسب ها، بطانه ها و درزگیرها به طور شاخص به صورت زیر است:
چسب ها 60-0%، بتونه و خمیر تا 85% و درزگیرها 40-0% .
کربنات کلسیم، به علت هزینه پایین و خواص یکنواخت بیش از هر ماده دیگر به عنوان پر کننده، حجم افزا و رنگ دانه در چسب ها، بتونه و درزگیر ها، مورد استفاده قرار می گیرد. کائولن در رده ی بعدی قرار دارد.
فروشگاه اینترنتی