page contents

کوکوپیت بستر کشت گیاه بنجامین

کوکوپیت

يكي از بسترهاي كشت بدون خاك كه به طور وسيعي در نواحي گرمسيري موجود است الياف نارگيلي است كه به كوكوپيت معروف است. به عنوان يك بستر كشت كوكوپيت مي تواند براي توليد تعدادي از گونه هاي محصولات را با كيفيت قابل قبول در نواحي گرمسيري استفاده شود. كوكوپيت يكي از محصولات نارگيل است كه به دليل تخلخل هوايي و ظرفيت خوب نگهداري آب و مواد غذايي بستري مناسب جهت كشت گياهان زينتي مي باشد. در چند دهه اخير نيز استفاده از كشت هاي بدون خاك، به دليل توليد محصول با كميت و كيفيت بالاتر مد نظر قرار گرفته است.کوکوپیت بیشتر در ترکیب خاک گیاهان و گل‌های آپارتمانی و به‌ویژه برای صادرات گل‌ها و کاکتوس‌ها استفاده می‌شود.

کوکوپیت باغبانی

کوکوپیت یک محیط کشت خوب است اما برای رشد گیاهان به تنهایی کافی نیست. کوکوپیت برای کاشت نشا و قلمه خوب است اما برای گیاه به دلیل عدم وجود مواد مغزی و ریزمغزی مناسب نیست. اما به اضافه کردن خاک و کود می توان این نقیصه را برطرف کرد. اگرچه کوکوپیت دارای ظرفیت خوبی برای جذب و نگهداشت آب است و میزان PH آن بین 5.6 تا 6.8 است که برای گیاه ایده آل است اما دارای سه ماده مهم مورد نیاز گیاه نظیر نیتروژن، فسفر و پتاسیم نیست.
کوکوپیت نسبت به پیت ماس آب بیشتری نگهداری می‌کند و بستر مناسبی برای گیاهانی که به آبیاری زیادی نیاز دارند، است. کوکوپیت به رشد باکتری، قارچ و علف هرز مقاوم است. از لحاظ فیزیکی مقاوم است و به کندی تجزیه می‌شود و بعد از حدود ده سال شروع به تجزیه می‌کند. کوکوپیت کاملاً آلی است. هیچ گونه تأثیر نامطلوبی بر محیط زیست ندارد. کوکوپیت به تهویه خاک کمک می‌کند و از سخت شدن خاک جلوگیری می‌کند و تخلخل خاک را افزایش می‌دهد.

بنجامین ابلق

از سوي ديگر يكي از مشكلات توليد كنندگان گياهان زينتي به ويژه گياهان گلداني، عدم وجود بسترهاي كشت مناسب مي باشد، اين بسترها براي گياهان مختلف متفاوت مي باشند. انتخاب يك ماده مخصوص كه به عنوان بستر كشت به كار مي رود بستگي به دسترسي آن ماده، قيمت و محل آزمايشي كه انجام مي گيرد دارد. بيدرنامني و همکاران طی تحقیقی که در پنجمین همایش ملی ایده های نو در کشاورزی ارائه شده است، بسترهای مختلف حاوی کوکوپیت بر روی گیاه برگ زینتی فیکوس بنجامین ابلق را بررسی کردند این محققان ترکیب خاک بستر حاوي 50% كوكوپيت و 50% خاكبرگ براي رشد بهتر گياه فيكوس بنجامين ابلق توصيه كردند.

خرید کوکوپیت

شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا با تامین کوکوپیت مورد نیاز کشاورزی و باغبانی از کشورهای سریلانکا و هند در تلاش است تا با تامین نیازهای طرف های تجاری خود در صنعت کشاورزی و باغبانی، عملا به یکی از معتبر ترین و موفق ترین واحدهای تولیدی بازرگانی فعال در زمینه ارائه محصولات مورد نیاز بسترهای کشت تبدیل گردد. این مجموعه در نظر دارد تا با تکیه بر دانش روز، استفاده از روشهای نوین، بهره گیری از نیروهای شایسته و مجرب و با نگاه به آینده، نیاز جامعه کشاورزی و باغبانی کشور را مرتفع کند. برای دریافت لیست قیمت و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
فروشگاه اینترنتی