page contents

بنتونیت خوراک ماهی قزل آلا

مزایای بنتونیت در خوراک حیوانات

در گذشته بنتونیت در جیره غذایی حیوانات نظیر گاو، خوک، گوسفند، مرغ، بوقلمون و اردک و سایر طیور استفاده می شده است. اثرات مثبت بنتونیت نظیر بهبود ضریب تبدیل و افزایش نرخ رشد دام باعث شده مصرف این ماده معدنی در سالهای اخیر توسعه یابد. بنتونیت باعث کاهش نرخ عبور شیرابه هضمی از سیستم گوارش، خاصیت بافری ذرات بنتونیت و افزودن مواد مغذی در نتیجه گنجاندن بنتونیت در جیره دسترس حیوان است.

طرح اختلاط تولید پلت و غذای ماهی

برای تولید خوراک ماهی قزل آلا ابتدا بنتونیت تا ابعاد 1.5 میلیمتر خردایش شده و با خوراک مخلوط شده و پلت می گردد. به منظور تعیین مقدار بهینه بنتونیت، چندین آزمایش انجام شد. در آزمایشها از بنتونیت به مقادیر 0.5، 2 و 10 درصد جیره استفاده شد. نتایج نشان داد که افزودن حدود 10 درصد بنتونیت به جیره بهترین پاسخ را ایجاد می کند.

بنتونیت خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان

استفاده از بنتونیت خوراک ماهی قزل آلای رنگین کمان موجب افزایش نرخ رشد و کاهش خوراک لازم برای تولید هر واحد رشد می گردد (کاهش ضریب تبدیل)، وزن تمام ماهیان تغذیه شده با بنتونیت نسبت به کنترل بالاتر بود و ضریب تبدیل آنها نیز به نسبت به گروه شاهد برتر بود. کم کردن مقدار بنتونیت افزوده شده به جیره قبل از محاسبه ضریب تبدیل مشخص کرد که یک کاهش 20 درصدی درخوراک لازم برای تولید هر واحد وزن ماهی اتفاق افتاده است. این در حالی بود که وضعیت عمومی و رفتار ماهیان تغذیه شده با بنتونیت نسبت به گروه شاهد متفاوت نبود.

عوامل موثر بر خوراک ماهی

نوع جیره پایه می تواند نتایج را تحت تاثیر قرار دهد. نتایج ضعیفی با جیره های بر پایه سویا و یا جیره های خالص مشاهده شد. حتی بهترین بنتونیت ها هم علاوه بر کانی مونث موریلونیت مقداری ناخالصی از کانی های دیگر به همراه دارند و ماهیت این ناخالصی ها می تواند بر نتایج آزمایش بسیار تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال اگر ناخالصی، کانی ژیپسوم یا گچ باشد می تواند برخی ویتامین ها را باند کند و بر جذب عناصر و تعادل اسید- باز جیره تاثیر منفی بگذارد. اگر ناخالصی سیپولایت باشد میتواند برخی اثرات مثبت یا منفی را داشته باشد.

فروش بنتونیت خوراک ماهی ها

شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا بنتونیت مناسب برای خوراک انواع ماهی ها را تولید می کند. بنتونیت این شرکت حاوی برخی عناصر ریز مغذی مانند سلنیوم، منگنز، روی و ... است که خواص تغذیه ای را بهبود می بخشد. برای ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
فروشگاه اینترنتی