page contents

بنتونیت ریخته گری و قالب گیری

ریخته گری

گرچه بسیاری از فن آوری های پیشرفته جدید برای ریخته گری فلزات وجود دارد اما ریخته گری با استفاده از شن و ماسه به علت قیمت پایین مواد اولیه، تنوع در ریخته گری محصولات با توجه به اندازه ، ترکیب و همچنین امکان بازیافت ماسه ریخته گری یکی از فرآیندهای متداول به شمار می رود. فرآیند ریخته گری شن و ماسه یکی از متنوع ترین فرآیندهای تولید است، زیرا برای اکثر فلزات و آلیاژهای با دمای بالا ذوب مانند آهن، مس و نیکل استفاده می شود. فرایند ریخته گری شن و ماسه شامل ریختن فلز مذاب به یک قالب ماسه ای می شود که به فلز اجازه می دهد تا جامد شود و سپس قالب ماسه شکسته می شود تا محصول ریخته گری بدست آید. سپس محصول ریخته گری به منظور حذف نواقص سطح و یا اضافه کردن ویژگی های جدید با روش های ماشینکاری استاندارد مانند سنگ زنی، چرخش، فرز، و پرداخت تولید می شود.

بنتونیت ریخته گری و قالب گیری

در فرآیند ریخته گری شن و ماسه معمولا با بنتونیت و آب به شکل ماسه ریخته می شود. شن و ماسه می تواند چندین بار بازیافت شود، اما هر بازیافت نیاز به افزودن بنتونیت و آب دارد. اگر نسبت بنتونیت و آب مناسب نباشد، مقاومت بتن قالب ماسه کاهش می یابد. در نتیجه موجب کاهش قابل توجهی در خواص قالب های ماسه می شود . ماسه های قالب گیری متشکل از سیلیس و بنتونیت به طور گسترده ای در شکل دهی فلزات در فرایند ریخته گری استفاده می شوند. بنتونیت برای ایجاد چسبندگی و شکل پذیری مناسب در مخلوط ماسه –رس استفاده می شود. رطوبت ناشی از پخت به این مخلوط اضافه شده و آن را به صورت پلاستیک و چسبنده در می آورد تا بتوان آن را بر روی طرح الگو قالب گرفت. رطوبت ناشی از پخت درصد کمی از این مخلوط است ( به طور معمول در حدود 5 درصد). مخلوط ماسه – رس باید به اندازه کافی محکم باشد تا پس از جدا کردن الگو و در هنگام ریختن فلز ذوب شده در قالب، شکل قالب را حفظ کند.

فروش بنتونیت ریخته گری

شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا با ارائه بنتونیت با کیفیت مورد نیاز صنایع ریخته گری در کشور موفق شده با تمرکز براصول مشتری مداری، بهره وری و تعهد به ارزشهای انسانی و ارایه خدمات کارا و اثربخش به طرف های تجاری خود، عملا به یکی از معتبر ترین و موفق ترین واحدهای تولیدی بازرگانی فعال در زمینه تامین و توزیع مواد معدنی کشور تبدیل گردد. این مجموعه با تکیه بر دانش روز، استفاده از روشهای نوین، بهره گیری از نیروهای شایسته و مجرب و با نگاه به آینده، تبدیل به یک سازمان موثر و پایدار در بازار معادن و مواد معدنی شده است.
فروشگاه اینترنتی