page contents

بنتونیت گندله سازی سنگ آهن

بنتونیت گندله سازی آهن

بنتونیت سدیم دار برای گندله سازی کانسنگ آهن استفاده می شود. کنسانتره پودر شده کانسنگ آهن به صورت کره هایی با قطر حدود 2.5 سانتیمتر (برای راحتی برداشت و حمل و نیز برای تغذیه بهتر کوره) گندله سازی می شود. بنتوینت سدیم دار در حدود 0.5 درصد وزنی کانسنگ گندله سازی شده را تشکیل می دهد. انتخاب بنتونیت سدیم دار به عنوان رس مورد استفاده برای گندله سازی، به دلیل برتری مقاومت خشک و درصد پایین مورد نیاز برای اتصال گندله هاست. مخلوط بنتونیت، کانسنگ آهن و آب اغلب برای مقاومت ریزشی مرطوب، مقاومت فشاری مرطوب، دگرشکلی شکل پذیر و مقاومت فشارشی خشک آزمایش می شود.

آزمایش بنتونیت گندله سازی آهن

آزمایش هایی جهت تعیین مناسب بودن بنتونیت گندله سازی کانه آهن انجام شده اند. آسانترین آزمایش ها مقاومت های خیس و خشک گندله های تشکیل شده به وسیله آمیختن پودر کانه آهن با بنتونیت و آب است. رایجترین آزمایشی که به وسیله ی عرضه کنندگان برای تعیین مناسب بودن بنتونیت گندله سازی آهن انجام می شود؛ آزمایش جذب آب صفحه ای است. این آزمایش توانایی جذب آب 2 گرم بنتونیت قرارداده شده بر روی صفحه ماسه سنگ متخلخل در آب را اندازه گیری می کند. در آمریکای شمالی و اروپا، آزمایش به طور نمونه به مدت 18 ساعت اجرا می شود. مقدار آب جذب شده به صورت درصد وزن نمونه بنتونیت اولیه بیان می شود. برای مثال، اگر 2 گرم آب به وسیله 2 گرم بنتونیت جذب شود آنگاه جذب آب 100% است. مقادیر جذب آب صفحه ای بیشتر از 300% مطلوب است. در کشور چین مشخصات فنی به جذب آب 150% به مدت 2 ساعت برای بالاترین درجه احتیاج دارد.
ویژگی های دیگر بنتونیت مطلوب، سطوح پایین عناصر مواد فرار از قبیل Na، K و Si پایین، Cr، Ti پایین و Fe بالا است. Na و K سهمی در سرباره بر روی دیوارهای کوره های بلند دارد، Si در کل محتوای سرباره در مذاب سهم دارد و Ti و Cr با آهن آلیاژ تشکیل می دهند. آهن بالا مطلوب است چون به محصول آهن به جای سرباره منجر می شود. در آمریکای شمالی، بنتونیت ها به صورت پودر، که 70% از سرند 200 مش عبور می کند، عرضه می شوند. در آسیا، محصولات به صورت پودرهایی که بین 95 و 99% از سرند 200 مش عبور می کنند عرضه می شوند.

فروش بنتونیت گندله سازی

شرکت توسعه معادن و موادمعدنی آسیا با ارائه بنتونیت با کیفیت مورد نیاز صنایع گندله سازی در کشور موفق شده با تمرکز براصول مشتری مداری، بهره وری و تعهد به ارزشهای انسانی و ارایه خدمات کارا و اثربخش به طرف های تجاری خود، عملا به یکی از معتبر ترین و موفق ترین واحدهای تولیدی بازرگانی فعال در زمینه تامین و توزیع مواد معدنی کشور تبدیل گردد. این مجموعه با تکیه بر دانش روز، استفاده از روشهای نوین، بهره گیری از نیروهای شایسته و مجرب و با نگاه به آینده، تبدیل به یک سازمان موثر و پایدار در بازار معادن و مواد معدنی شده است.
فروشگاه اینترنتی