page contents

رنگدانه های طبیعی اکسید آهن

رنگدانه های طبیعی اکسید آهن

رنگدانه‌های طبیعی، اکسیدهای خنثی و هیدروکسیدهای آهن هستند. این رنگدانه‌ها به طور طبیعی اکسیدهای خنثی و هیدروکسیدهای آهن و کمپلکس‌های مس فتالوسيانين هستند که در سنگ‌های معدنی یافت می‌شوند. آن‌ها از طریق اکسید قرمز، اکسید قهوه‌ای و اکسیدهای زرد رنگ می‌گیرند. توصیف کامل رنگدانه که برای استفاده در بتن و یا ملات مشخص شده‌اند، در استاندارد BS 1014:1975 ارایه شده‌است. رنگدانه ممکن است به عنوان یک پودر خشک و یا یک سوسپانسیون آبی یا دوغابی از پودر، که عملا بی‌اثر از اجزای بتون است، تعریف شود، که قصد دارد تا یک رنگ خاص را به محصول نهایی منتقل کند.

فرآیند تولید رنگدانه های اکسید آهن و پیگمنت های طبیعی

برای تولید پیگمنت های طبیعی حاوی اکسید آهن ابتدا سنگ‌های معدنی حاوی رنگدانه خام از معدن استخراج شده و پس از انتقال به کارخانه شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا در خشک کن ها رطوبت خود را از دست داده و و سپس توسط آسیاها خردایش می شوند. پیگمنت ها نیز همانند شن و سنگ دانه‌های درشت، ویژگی‌های منحصر به فرد دارند: بعضی از آن‌ها سوزنی شکل هستند، بعضی کروی هستند در حالی که برخی مانند فتالوسیانین ها آب گریز هستند.

کیفیت و قیمت رنگدانه های پودری اکسید آهن دار

ابعاد دانه بندی رنگدانه‌های اکسید قرمز تولیدی در شرکتهای مختلف ممکن است مشابه باشند اما چگالی ظاهری و جذب آب آن‌ها به طور قابل‌توجهی متفاوت است که موجب کیفیت پایین و قیمت های ارزان¬تر می شود. برخی از رنگدانه‌ها چگالی حجمی Kg/m3 ۱۵۰۰ و میزان جذب آب ۲۰ میلی‌لیتر بازای۱۰۰ گرم و برخی دیگر چگالی حجمی Kg/m3 9۰۰ و جذب آب 35 میلی‌لیتر بازای۱۰۰ گرم دارند. رنگدانه‌های اکسید آهن زرد (گل ماش) دارای ذرات سوزنی شکل هستند که چگالی ظاهری آنها از ۵۰۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب و جذب آب از ۵۰ تا ۹۰ میلی‌لیتر بازای۱۰۰ گرم تغییر کند. فتالوسیانین¬های آبی یا سبز رنگ آب گریز هستند و اندازه ذرات ده برابر ریزتر از رنگدانه اکسید قرمز و جرم مخصوص ظاهری۵۰۰ کیلوگرم بر مترمکعب دارند. مخلوط رنگدانه‌های قرمز، زرد و قهوه‌ای می¬تواند رنگ‌های میانی مورد نظر را تولید کند. برای خرید پیگمنت های با کیفیت داخلی و استعلام قیمت انواع رنگدانه های پودری نظیر اخرا، امرا ، گل ماش، دوده، سبز و آبی با ما تماس بگیرید.
فروشگاه اینترنتی