page contents

سیلیس شن بستر آکواریوم و تراریوم

بستر مناسب آکواریوم و تراریوم

برای بستر مناسب گربه ماهی ها و برخی از میگوها شن های مختلفی وجود دارد. برخی از گونه های ماهی، مانند دیسک، بسترهای شن آکواریوم به رنگ تیره را به انواع روشنتر ترجیح می دهند. گربه ماهی ها مانند گربه ماهی زرهی، بسترهای دانه ریزتر را دوست دارند تا بتوانند غذای خود را به دست آورند. بعضی از جانوران دریایی مانند میگو دوست دارند در جستجوی غذای خود هر سنگ را دو بار بچرخانند. این امر با یک بستر بسیار درشت دشوار خواهد بود. بستر مناسب را برای گیاهان و تراریوم که در چه در خاکهایی بهتر رشد می کنند را فراموش نکنید.

ساختار بستر آکواریوم

به عنوان پایین ترین لایه، یک لایه خاک مغذی و حاوی مواد غذایی برای رشد گیاهان قرار داده می شود و سپس با یک لایه ماسه و یا شن سیلیس روی آن پوشیده می شود. در آکواریوم هایی که پلنت یا گیاه در آنها وجود ندارد می توان به طور مستقیم از شن یا ماسه سیلیسی ویژه بستر آکواریوم استفاده کرد و نیازی به یک لایه مغذی اضافی نیست. لازم به ذکر است در آکواریوم پلنت و پرورش گیاه در آکواریوم هرگز از بسترهای مغذی به تنهایی استفاده نمی شود و می بایست همیشه در ترکیب با بستر دیگری استفاده شوند.

استفاده از چندین مدل بستر آکواریوم

اگر از یک لایه مغذی استفاده کردید و اکنون لازم است تا از یک لایه پوششی شن سیلیس استفاده کنید. اگر این لایه پوششی فقط از یک مدل تشکیل شده است آنرا به ضخامت 5 سانتیمتر برروی لایه مغذی پهن کنید. اگر میخواهید از دو نوع دانه بندی شن و ماسه در بستر آکواریوم استفاده کنید، لطفا آنها را مخلوط نکنید. فقط بسترهای با دانه بندی یکسان می توانند مخلوط شوند. مخلوط کردن شن و ماسه با دانه بندی مختلف باعث کاهش تخلخل و تراکم بیشتر بستر مانند یک لایه محکم و نفوذ ناپذیر خواهد شد. با این حال می توان از دو بستر شن و ماسه دانه درشت و ریز استفاده کرد به شرطی که این دو بستر از یکدیگر با استفاده از بخش بندی و جداسازی از یکدیگر جدا شود.

شن سیلیس بستر آکواریوم

سیلیس گرد گوشه برای تمام ماهی های و حیوانات دریایی که از کف زمین تغذیه می کنند مانند گربه ماهی ها و ... مناسب است. سیلیس ویژه آکواریوم شرکت توسعه معادن و مواد معدنی آسیا شامل ماسه های دانه درشت (0.2 تا 0.6 میلیمتر) و گرد گوشه است که از آسیب به جانوران دریایی جلوگیری می کند. این بستر آکواریوم برای مراقبت از گیاهان و رشد گیاه عالی است. سیلیس های ویژه اکواریوم خنثی بوده و میزان سختی آب و سیلیکات های نامطلوب را در آب آزاد نمی کند.

نحوه استفاده شن آکواریوم

سیلیس ویژه اکواریوم باید از قبل تمیز شده باشد و قبل از استفاده در آکواریوم باید توسط آب شهری شستشو داده شود. وقتی آکواریوم را پر از آب می کند لطفا توجه کنید که شن ها تکان نخورد. برای محاسبه میزان سیلیس بستر آکواریوم به ضخامت 5 سانتیمتر، طول و عرض آکواریوم را برحسب سانتیمتر در هم ضرب کنید و سپس تقسیم بر 140 نمایید تا وزن سیلیس مورد نیاز بر حسب کیلوگرم به دست آید. به عنوان مثال برای یک آکواریوم با طول و عرض یک متر و قراردادن 5 سانتیمتر شن آکواریوم باید 71 کیلوگرم سیلیس خریداری شود. این بستر سیلیسی برای ماهی های آب شور و تراریوم نیز مناسب است.

خرید شن و ماسه بستر آکواریوم

این شرکت با دارا بودن معادن سیلیس انواع محصولات را متناسب با درخواست مشتریان ارائه می کند. افزایش ظرفیت‌ تولید و بهره گیری از بالاترین تکنولوژی خردایش، دانه بندی و بسته بندی موجب شده محصولات این شرکت با کیفیت متمایز و قیمتی رقابتی به بازار عرضه شوند. برای خرید شن و ماسه سیلیسی کروی ویژه بستر آکواریوم و تراریوم با واحد فروش شرکت توسعه معادن و مواد معدنی تماس بگیرید.

فروشگاه اینترنتی